I dette kursus får du en grundig gennemgang af et simpelt, men yderst effektfuldt strategisk værktøj. Grundtanken er at starte med din vision og så bryde dine langsigtede mål ned i strategiske og derefter taktiske mål, der så igen brydes ned i konkrete og målbare handlinger.
Når du har lært at lægge en klar, koncis og konkret strategi, ser vi på, hvordan du effektivt og effektfuldt følger op. Du skal have modet til både at justere, pivotere og ikke mindst snakke med kunderne, for at få input til din fremtidige succes.
Kurset består af 8 videolektioner med en samlet varighed på ca. 47 min.
Del 1 - Et effektfuldt strategisk værktøj
1. Succes kræver mål
Klart definerede mål øger dine odds for succes.
2. Strategiske mål
Først ser vi på de overordnede strategiske mål (1-2 års sigt).
3. Taktiske mål
De strategiske mål brydes ned i taktiske mål (6-12 måneders sigt).
4. Handlinger og ansvarlige
De taktiske mål brydes ned i en handlingsplan – lige til at gå til!
5. SMART-princippet
Vi ser på, hvordan du justerer din plan hen ad vejen.
Del 2 - Opfølgning og pivotering
6. Strategiopfølgning - og justér planen!
Vi ser på, hvordan du justerer din plan hen ad vejen.
7. Vælg modet til at pivotere
Når resultaterne udebliver, skal du være modig og pivotere.
8. Kunden ved altid bedst
Mødet med kunderne giver dig værdifuld feedback.
Med kurset følger 5 skabeloner/oversigter til det strategiske arbejde, som du kan downloade og dermed komme i gang med det samme.
Desuden indeholder hver sektion en stribe tjekspørgsmål, der vil skabe refleksion og udfordre dig i det strategiske arbejde.